Обучение иностранных студентов-медиков РКИ может быть сделано более продуктивным через использование лексического подхода. Этот подход был разработан английскими лингвистами М.Льюисом, Х.Делларом и А. Уокли в конце 90-х — начале 2000-х. Они сформулировали основные принципы подхода: освоение обучающимися не отдельных слов, а цельных словосочетаний и фраз; подчинение грамматики лексике; особый акцент на навыки аудирования и чтения; замену парадигмы «представление-практика-применение» на парадигму «наблюдение-гипотеза-эксперимент».
Russian-as-Foreign university training for foreign medical students can be made more productive through the use of lexical approach. This approach was developed by English linguists M. Lewis, H. Dellar and A. Walkley in the late 90s and early 2000s. They formulated the basic principles of said approach: students master not individual words, but whole collocations, chunks and phrases; lexis is more important than grammar; special emphasis on listening and reading skills; "Presentation, Practice, Production" method is substituted by "Observation-Hypothesis-Experiment" method.